Zameldowanie na pobyt stały

 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj.  Dz. U. z 2015 r. poz. 388)
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosownych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r. Nr 220 poz. 1306 ze zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Formularz „ Zgłoszenie pobytu stałego” (dla każdej osoby odrębny).
  2. Dowód osobisty lub paszport.
  3. Potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały, dokonane na formularzu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu.

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, parter biuro nr 14

Godziny pracy:
poniedziałek     8.00-16.00     wtorek – piątek     7.30 – 15.30

Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Obsługi Klienta, parter biuro nr 14

Kontakt:
tel. (67) 2873197 w.38, e-mail: sekretariat@miasteczkokrajenskie.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Inne informacje:

  • Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania się na pobyt stały otrzymuje z urzędu zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku zameldowania.
  • Przy zameldowaniu na pobyt stały właściciel lub podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu potwierdza fakt pobytu osoby w tym lokalu, przedkłada tytuł prawny (umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu ) i dowód osobisty do wglądu.
  • Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca.
  • Formularze „ Zgłoszenie pobytu stałego” dostępne są w Biurze Obsługi Klienta .