ZAMELDOWANIE W TRYBIE ADMINISTRACYJNYM

 

 

Podstawa prawna:

  • ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z  2015r. poz. 388.), w tym : art. 35 lub 31 ust. 1
  • ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628 ze zm.)
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).

Wymagane dokumenty:

  • podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie czynności materialno-technicznej (czyli bez konieczności prowadzenia postępowania administracyjnego),
  • wypełniony i podpisany formularz  meldunkowy,
  • do wglądu - w przypadku posiadania tytułu prawnego do lokalu (nieruchomości) - tytuł prawny do lokalu (nieruchomości), w którym (w której) zameldowanie ma nastąpić, a kserokopię tego tytułu prawnego należy dołączyć do podania.

Opłaty:
- 10,00 zł - opłata skarbowa od decyzji administracyjnej.
Opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu  Gminy Miasteczko Krajeńskie – Nadnotecki Bank Spółdzielczy w Białośliwiu

Nr 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy, do godz. 12.00

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy, I piętro, pok. 4.

Godziny pracy:
poniedziałek –8.00-16.00, piątek     7.30 – 15.30

Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Obsługi Klienta, parter, biuro nr 14.

Kontakt:
tel. (67) 2873197 w. 38, e-mail: sekretariat@miasteczkokrajenskie.pl

 

 

Termin załatwienia sprawy:

  • po złożeniu podania stanowisko ds. ewidencji ludności przeprowadza postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
  • termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie.

Inne informacje:
Meldunek (zameldowanie) jest czynnością techniczną i porządkową. Organ wydaje decyzję o zameldowaniu bądź o odmowie zameldowania.