Symbol:
4031

Wydział:


Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909)


Opłaty:
Nie pobiera się.


Termin odpowiedzi:
7 dni od daty złożenia wniosku.


Jednostka odpowiadająca:
inspektor Justyna Dziuba, Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 14 (parter), tel. 67/2873196 wew. 38

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kpa).


Uwagi:
Organizator imprezy masowej jest zobowiązany wystąpić do Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Impreza masowa to impreza sportowa, artystyczna lub rozrywkowa, na której liczba miejsc dla osób na stadionie, w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż 1000 osób, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku - nie mniej niż 300 osób.


Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) program i regulamin imprezy masowej,
2) opinie:
a) Komendanta Powiatowego Policji, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, Kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) właściwej ze względu na obszar odpowiedzialności służbowej, która musi zawierać informacje o niezbędnej wielkości jej sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych zagrożeniach, Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
b) informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub terenie, gdzie impreza masowa będzie organizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacje o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku, c) oraz informacje o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb: porządkowej i organizacyjnej, w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik: co najmniej 10 porządkowych na 300 osób i co najmniej 1 porządkowego na następne 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 15 porządkowych na 300 osób i co najmniej 2 porządkowych na każde następne 100 osób,
d) regulamin obiektu,
e) wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej,
f) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający oznaczenie:
- dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,
dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
- punktów obsługi medycznej,
- punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych,
- punktów informacyjnych,
- lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii - elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu,
- informacje o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
- informacje o stanie liczebnym, organizacji, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej i warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
g) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
h) informacje o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
i) polisę ubezpieczeniową,
j) pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.




Dokumenty
  • 1. Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.