Symbol: USC.5351 Wydział: Urząd Stanu Cywilnego Podstawa prawna: - ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.), - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.). Opłaty: Termin odpowiedzi: Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym USC karty zgonu, w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu. Rejestracja zgonu nie wymagająca postępowania wyjaśniającego następuje od razu. Opracowanie dokumentacji zajmuje ok. 30 minut. Jednostka odpowiadająca: Urząd Stanu Cywilnego ul. Dąbrowskiego 16 89-350 Miasteczko Krajeńskie tel. 67 287 31 96 wewn. 36 Tryb odwoławczy: Nie występuje. Uwagi: Rejestracja zgonu osoby następuje w urzędzie stanu cywilnego, na terenie działania którego miał miejsce fakt zgonu. Rejestracja zgonu osoby zmarłej w Gminie Miasteczko Krajeńskie; do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: Dokumenty:
Sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu wydawany po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej;
Na potwierdzenie dokonania rejestracji wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony aktu zgonu.