Symbol:
5345

Wydział:
Referat Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz.U.z 2006r. Nr 139,poz. 993 ze zm)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r. Nr 225,poz. 1635 ze zm.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. z 2008 Nr 207,poz.1298)
Rozporzadzenie Ministra Spraw Wewnetrznych i Administracji z 19 listopada 2008r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wadanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2008r. Nr 214, poz. 1353).


Opłaty:
Opłata za udostepnianie danych w kwocie 31 zł wpłacona na rachunek Urzędu Gminy w Miasteczku Krajeńskim - nr 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009 lub w kasie Urzędu Gminy Miasteczko Kraj. znajdującej się na parterze.


Termin odpowiedzi:
7 dni

Jednostka odpowiadająca:
Referat Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego- Biuro Obsługi Klienta, pokój nr 14 (parter), tel. 067/287-31-96 wewn. 38,


Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy przysługuje w przypadku wydania decyzji o odmowie udostępniania danych osobowych.

Uwagi:
Wnioskodawca jest obowiązany wskazć:
1.przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych osobowych,
2.wskazać wiarygodną potrzebę posiadania danych lub załączyć dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych.
Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych nieodpłatnie udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom:
1.organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze,
2.Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu i strażom gminnym (miejskim),
3.organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego,
4.państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
5.Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi - w zakresie danych osób poszukiwanych.
Dla następujących podmiotów dane udostępniane są odpłatnie po dołączeniu do wniosku dowodu opłaty:
1.osobom i jednostkom organizacyjnym - jeżeli wykażą w tym interes prawny,
2.jednostkom organizacyjnym - jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku, dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą,
3.innym osobom i podmiotom - jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.
Opłaty pobrane za udostępnienie danych stanowią dochód budżetu państwa.
Organ rozpatrujący wniosek odmawia, w drodze decyzji administracyjnej, udostępnienia danych osobowych, jeżeli udostępnienie danych spowodowałoby naruszenie dóbr osobistych osoby, której dane dotyczą, lub innych osób.
Odmowa udostępnienia danych albo cofnięcie zgody na ich udostępnienie w drodze weryfikacji, następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Formularze "Wniosek o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych" dostępne są w Referacie Organizacyjnym i Zarządzania Kryzysowego - I piętro p.nr 9.


Dokumenty
  • 1.Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie danych.

  • 2.Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych.