Symbol:
7344

Wydział:
Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego

Podstawa prawna:
" ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 ze zm.),
" rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726).


Opłaty:
Opłata za wydanie licencji wynosi:
" na okres od 2 - 15 lat - 200,00 zł,
" na okres powyżej 15 - 30 lat - 250,00 zł,
" na okres powyżej 30-50 lat - 300,00 zł.
Opłatę uiszcza się w całości przy odbiorze licencji. Należy ją uiścić w kasie Urzędu Gminy Miasteczko Krajeńskie lub wpłacić na konto Gminy Miasteczko Krajeńskie w Nadnoteckim Banku Spółdzielczym w Białośliwiu nr: 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009.


Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Jednostka odpowiadająca:
Sekretarz Gminy, pok. nr 1, tel. 67 287-31-96

Tryb odwoławczy:
Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie. Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Klienta, parter, pok. 14.

Uwagi:
Wymagane dokumenty:
1. Licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką udziela się przedsiębiorcy, jeżeli:
1) spełnia wymagania określone w art. 5, ust. 3 pkt 1 i 5 oraz w art. 39 a, ust. 1 pkt. 1-4 ustawy;
2) zatrudnieni przez niego kierowcy oraz sam przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy:
" spełniają wymagania określone w przepisach prawa o ruchu drogowym;
" nie byli skazani za przestępstwa, o których mowa w art. 5, ust. 3 pkt 4 ustawy, a ponadto za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;
" posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą się co najmniej
5-letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od nich.
2. Wniosek do Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, który powinien zawierać:
1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
4) określenie rodzaju i zakresu, a w krajowym transporcie drogowym taksówką - także obszaru;
5) rodzaj i liczbę pojazdów samochodowych, którymi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie licencji;
6) czas na jaki licencja ma być udzielona.
3. Do wniosku o udzielenie licencji należy dołączyć:
1) zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1;
2) oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5, ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy;
3) wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi.
4. Dowody uiszczenia należnych opłat.


Dokumenty