Symbol:

USC.5364

 

Wydział:

Urząd Stanu Cywilnego

 

Podstawa prawna:

  • art. 44 ust. 1 pkt. 3 oraz ust. 5 i 6 oraz art. 49 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze  zm.),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 194 ze zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz.23),
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330),
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2014 r. poz. 1114),
  • ustawia z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)

 

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej:

  • zaświadczenie o stanie cywilnym – 38 zł.


Zwolnienia z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.)


Opłatę skarbową, gotówką, uiszcza się bezpośrednio w urzędzie w chwili składania wniosku lub wcześniej przelewem na konto urzędu: 
Urząd Gminy Miasteczko Krajeńskie, ul. Dąbrowskiego 16, 89-350 Miasteczko Krajeńskie 
NBS Białośliwie 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009.

 

 

Termin odpowiedzi:

Zaświadczenie o stanie cywilnym dla osoby, której wszystkie akty stanu cywilnego zostały przeniesione do rejestru stanu cywilnego wydawane są niezwłocznie.

Zaświadczenie dla osoby, której akt urodzenia/akt małżeństwa/akt zgonu współmałżonka  znajduje się w USC w Miasteczku Krajeńskim i nie został jeszcze przeniesiony do rejestru stanu cywilnego - wydawane są w terminie 7 dni roboczych.

Zaświadczenia dla osoby, której ww. akty stanu cywilnego znajdują się w innych USC i nie zostały jeszcze przeniesione do rejestru stanu cywilnego - wydawane są w terminie 10 dni roboczych.

Odbiór zaświadczenia może nastąpić: osobiście na piśmie, pocztą na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego.

 

Jednostka odpowiadająca:

Urząd Stanu Cywilnego

ul. Dąbrowskiego 16

89-350 Miasteczko Krajeńskie

tel. 67 287 31 96 wewn. 36

 

Tryb odwoławczy:

Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym. Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC, który  wydał decyzję.

 

Uwagi:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym można złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.

Zaświadczenia o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy. Złożenie wniosku wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie, gdyż niezbędne jest potwierdzenie tożsamości; możliwe jest przesłanie wniosku drogą elektroniczną.

1.  W przypadku osobistej wizyty wniosek generowany jest na miejscu i zawiera:

  • dane wnioskodawcy,  tj. nazwisko, imię (imiona), numer PESEL wnioskodawcy, jeżeli został nadany i adres do korespondencji,
  • oświadczenie o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia,
  • osoba składająca wniosek winna wylegitymować się  ważnym dokumentem tożsamości , tj. dowodem osobistym lub paszportem.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym, stanowiący załącznik, zawierający wyżej wskazane dane, można przesłać drogą elektroniczną, jeżeli wnioskodawca może potwierdzić go bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub uwierzytelnić profilem zaufanym ePUAP.

 

Dokumenty:

  • wniosek
  • oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej, w przypadku złożenia wniosku drogą korespondencyjną